- Κριτής σε επιστημονικά περιοδικά.
- Chatzistamatiou, M., Dermitzaki, I., Efklides, A. & Leondari, A. (2015). Motivational and affective determinants of self-regulatory strategy use in elementary school mathematics. Educational Psychology, 35(7), 835-850.
- Chatzistamatiou, M., Dermitzaki, I. & Bagiatis, V. (2014). Self-regulatory teaching in mathematics: Relations to teachers’ motivation, affect and professional commitment. European Journal of Psychology of education. 29, 295-310.
- Chatzistamatiou, M. & Dermitzaki, I. (2013). Teaching mathematics with self-regulation and for self-regulation: Teachers’ reports. Hellenic Journal of Psychology, Vol. 10, 253-274.
- Xατζησταματίου, M. & Δερμιτζάκη, E. (2009). Χρήση στρατηγικών αυτο-ρύθμισης της διδασκαλίας και προαγωγής της αυτο-ρυθμιζόμενης μάθησης των μαθητών από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επιστημονική Επετηρίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, Τόμος 7, σελ. 115-144.
- Chatzistamatiou, M. & Dermitzaki, I. (2009, November). Elementary students’ and teachers’ reports of strategic behavior in mathematics: How close are they? Proceedings of the International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2009). Madrid, Spain.
- Chatzistamatiou, M. & Dermitzaki, I. (2009, January). Elementary students’ self-efficacy, reported use of self-regulatory strategies, and enjoyment of mathematics learning. Proceedings of the 5th International Biennial SELF Research Conference. Al Ain, United Arab Emirates.
- Δερμιτζάκη, E. & Χατζησταματίου, M. (2008). Αυτο-ρύθμιση της μάθησης: έννοια, διαδικασίες και αξιολόγηση στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, Τόμος ΙΓ΄, Τεύχος 51, σελ. 177-190.
- Χατζησταματίου, M. & Αλεξοπούλου, Δ. (2010, υπό δημοσίευση). Η στάση των φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης απέναντι στον ψυχιατρικό άρρωστο. Τριμηνιαίο Επιστημονικό Περιοδικό Στίγμα, Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.
- Chatzistamatiou, M. & Hair, P. (submitted). The relationship between Occupational Commitment, the Big Five Personality Traits and Job Satisfaction in Greek nurses.